Henna förlorade i dramatisk kamp om bronset i EM

Henna Johansson var nära att skrälla i bronsmatchen i brottnings-EM mot finskan Petra Olli. Men med 15 sekunder kvar av avgjorde finskan.

Henna Johansson inledde med att förlora efter 2–2 mot Elis Manolova. Azerbajdzjanskan tog sig dock ända till final vilket gav Johansson en chans i återkvalet. Där mötte Johansson Luzie Manzke, Tyskland, och Johansson vann efter en snabb fallseger vilket resulterade i bronsmatch mot Petra Olli i 65-kilosklassen.

Och det blev en rysare. Henna var på väg att skrälla mot den regerande världsmästaren i viktklassen. Med 20 sekunder kvar på klockan ledde hon med 2–0, men Olli avslutade starkt och kvitterade till 2–2. Finländskan vann eftersom hennes poängprestation var mer värd.

• Inläggskategori:Brottning