VI ÄGER FLERA
ANLÄGGNINGAR

Gällivare Sportklubb är mycket mer än bara en sportklubb. Vi äger och driver också flertalet anläggningar. Till exempel Gällivare IP, Nuninsparken och Gällivare Camping.

VÅRA ANLÄGGNINGAR

Gällivare Idrottsplats

Gällivare Sportklubb äger sedan mars 2017 Gällivare Idrottsplats efter en gåva från Gällivare kommun. Mycket glädjande och ett stort tack till kommunen.

HEDSPÅRET

Sedan 60-talet har GSK bedrivit tränings- och tävlingsverksamhet i Hedspåret på Hedenområdet. Föreningen har varit delaktig i skapandet av det ca 3 km långa spåret.

Nunisparken

Nunisparken, vackert beläget vid Nunisforsen är en nöjesanläggning för event och dans. Anläggningen används intensivt sommartid för Gsk:s bilbingo, danskvällar, mässor och idrottsarrangemang.

GÄLLIVARE CAMPING

Campingplatsen ligger naturskönt intill Vassaraälven med utsikt mot Dundret och ligger bara på ett gångavstånd av fem minuter från centrum av Gällivare. Campen har stugor av varierande storlek med totalt över 100 bäddplatser. Gällivare Camping ägs och drivs av Gällivare Sportklubb.